Alterdesk is een team messenger, ontwikkeld op basis van input uit de gezondheidszorg. Je kunt er 1-op-1 mee communiceren of deelnemen aan groepsgesprekken, met zowel interne als externe zakelijke contacten. In beide gevallen kun je communiceren door middel van chatberichtjes, spraakoproepen of videogesprekken.

Berichten worden versleuteld verzonden en opgeslagen binnen Europa. Zo voldoet Alterdesk aan de door de gezondheidszorg gestelde standaarden op het gebied van informatiebeveiliging.

Alterdesk is ontwikkeld omdat er in de zorg een grote behoefte is om sneller en eenvoudiger te communiceren. Veel zorginstellingen namen het heft in eigen hand – WhatsApp werd gebruikt om te communiceren. Dit heeft echter veel nadelen, vooral in de gezondheidszorg waar er voortdurend patiëntgegevens gedeeld en besproken moeten worden. Data verzonden via WhatsApp wordt niet centraal opgeslagen, privacy van data kan niet gegarandeerd worden en er is vrijwel geen scheiding tussen privé en werkcommunicatie. Met het communiceren via Alterdesk heb je deze problemen niet. Bovendien zijn externe specialisten gemakkelijk aan te haken door ze uit te nodigen vanuit de app. Zelfs patiënten kunnen desgewenst toegevoegd worden aan een Alterdesk conversatie met bijvoorbeeld hun specialist – dit vergroot de mogelijkheden op het gebied van extramurale zorg.

De messenger houdt rekening met de realiteit van het werken in de zorg – zorgprofessionals zitten veelal niet de hele dag aan één schermpje gekluisterd. Daarom is de messenger te gebruiken via desktops, mobiele telefoons, tablets en zelfs wearables zoals smart watches.

Op dit moment is Alterdesk beschikbaar voor iOS, Android, web, BlackBerry, Windows en diverse wearables (denk aan Google Glass en smart watches). Er zijn drie versies beschikbaar: een gratis versie waarmee mensen met maximaal 5 collega’s Alterdesk kunnen uitproberen, de Pro versie voor maximaal 100 gebruikers en de Enterprise versie voor grotere zorginstellingen / bedrijven.

Meer weten? Ga naar www.alterdesk.com/nl/zorg